close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

5 מאכלים מומלצים למי שאוהב לאכול דגים

מערכת שורשא תמוז, תשעח14/06/2018

דגים היו מאכל מקובל לאורך ההיסטוריה של המין האנושי וגם כיום במרבית התרבויות נהוג להפיק מהם מטעמים שונים. לפניכם 5 מאכלים מומלצים למי שאוהב לאכול דגים

תגיות:
1. מוס תפוחים וטונה
מוס טונה הוא מעדן עבור מי שאוהב לאכול דגים - וכשמוסיפים לו מרכיבים מעניינים שונים התוצאה אפילו עוד יותר מוצלחת. שכבה אחת עשויה מדג הטונה, דג פופולרי במטבחים רבים ברחבי העולם - כדי ליצור שכבה זו שמים במעבד מזון טונה (כמות של קופסת שימורים סטנדרטית), מיכל יוגורט, כף חרדל ומעט שמיר ומיונז. הופכים הכל לממרח אחיד ומוסיפים ג'לטין (שקית אחת, מומסת). השכבה השנייה היא שכבת תפוחים - כדי ליצור שכבה זו לוקחים 2 תפוחים (מומלץ גרנד אלכסנדר) ומגרדים אותם על פומפיה. מערבבים את התוצאה עם בצל קצוץ (אחד) ומלפפון חמוץ (אחד), מעט מיונז ופלפל שחור. מערבבים עם שקית ג'לטין מומסת, מניחים הכל על תבנית משומנת ומניחים במקרר את התבנית כשהיא מכוסה למשך כ-90 דקות כדי ששכבת התפוחים תתייצב (אבל לא תהפוך לקשה). לאחר כן מוסיפים את אותו מוס טונה שיצרנו כשכבה עליונה ומניחים הכל במקרר למשך לפחות 6 שעות להתייצבות.

2. סושי
סושי מזכיר מוס טונה מהבחינה שאפשר לאכול את הדגים בלי לראות אותם, כך שאם אתם לא אוהבים את המראה של דג שלם זוהי עוד אופציה מומלצת. סיבה נוספת לפופולריות הגבוהה של המאכל היפני שלפעמים נדמה כאילו הפך למאכל הלאומי הישראלי היא האסתטיות הגבוהה שלו, וגם למגוון צורות ההכנה - קונוס, סשימי, נגירי, מאקי ועוד - חלק בכך. הדגים המתאימים להכנת סושי הם סלמון, דניס, פורל, טונה, סיבס, פלמידה, מוסר ים, לוקוס, פרידה, אינטיאס, לברק וישנם עוד דגים שניתן לחתוך לפיסות קטנות, להוסיף אורז, אצות וירקות וליצור מאכל קליל ובה בעת משביע.

3. דג מרוקאי
כשמדברים על דג מרוקאי הכוונה היא כמובן לדג שאופן הכנתו הוא בנוסח המטבח המרוקאי ולא לדג שהוא בעצמו מרוקאי, ולמעשה ישנם דגים רבים שניתן להכין באופן זה - מושט, בס, דניס, מוסר ועוד. הבסיס הוא פלפלים ועגבניות (טריות, לא רוטב), והשלב הראשון הוא להשרות את נתחי הדג במיץ לימון עם מעט מלח. 
בשלב הבא מחממים סיר ובו 4 כפות שמן ואז מוסיפים רצועות גמבה דקות (מ-3-4 גמבות קטנות או בינוניות), חצאי עגבניות (מ-2-3 עגבניות קטנות או בינוניות), שום פרוס (6 שיניים) ופרוסות פלפל צ'ילי חריף (בהתאם לרמת החריפות הנדרשת). מבשלים כשהסיר מכוסה במשך עשר דקות על אש בינונית. לאחר מכן מוסיפים כוס מים, רבע כוס שמן, פפריקה, כורכום ופלפל שחור. לאחר 10 דקות נוספות של בישול (עם כסה) מוסיפים את החתיכות של הדג ודואגים שהן יכוסו היטב ברוטב. מבשלים כרבע שעה על אש בינונית.

4. קבבוני דגים
לוקחים 500 גרם של דג וקוצצים אותו דק (אפשר גם במעבד מזון). מוסיפים כוסברה, פטרוזיליה ובצל אחד מגורד. כמו כן גרידה של לימון, צנוברים, פירורי לחם, שום כתוש וכמון. מערבבים היטב ומניחים במקרר לספיגת טעמים. לאחר מכן יוצרים צורות של קבבים מהתערובת ומניחים כל אחד מהם על מקל קינמון. אופים במשך כרבע שעה בתנור שחומם מראש ל-180 מעלות.

5. דג צרוב במחבת פסים
לפעמים לא צריך מתכון מורכב אלא רק לקחת דג - רצוי טרי, כזה שבבוקר עוד שחה בים - לנקותו היטב ולהניח על מחבת פסים. קצת שמן זית, קצת מיץ לימון, תבלינים שאתם אוהבים ואם אתם נמנים על חובבי הכוסברה כדאי להוסיף גם אותה - ותוך רבע שעה יש לכם מאכל שמתאים מאוד למי שאוהב לאכול דגים.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה